utmaning
Bristande orderunderlag krävde manuell handpåläggning
Floorés befintliga golvvärmeguide genererade inte tillräckligt exakt data för att fungera som orderunderlag utan krävde omfattande manuell handpåläggning. Med en växande efterfrågan på produkterna och ambitionen att växa affären utan att utöka e-handelsorganisationen behövde de en mer effektiv lösning.
lösning
Användningstesterna ringade in komplexiteten
Användarnas behov, både hantverkare och privatpersoner, var centrala i projektet. Med användningstester av den befintliga lösningen av golvvärmeguiden fick vi större förståelse för deras behov och förutsättningar.

resultat
Bevisad förbättring
Utvärderingen efter en andra omgång användartester gav en förbättrad kundupplevelse med betydligt högre CSAT (customer satisfaction score), från 50 till 70, jämfört med den utrsprungliga govvärmeguiden trots att vi tagit fram en i grunden mer komplex lösning för att uppnå ett mer exakt orderunderlag.