Användarstudier och digital protoyp för att göra det svåra enklare.
Hur kan vi hjälpa vem som helst att lyckas beställa golvvärmesystem online, för att installera själv eller hos en kund, och allt stämmer när leveransen kommer?
Floorés befintliga golvvärmeguide genererade inte tillräckligt exakt data för att fungera som orderunderlag utan krävde omfattande manuell handpåläggning. Med en växande efterfrågan på produkterna och ambitionen att växa affären utan att utöka e-handelsorganisationen behövde de en mer effektiv lösning.
Användarnas behov, både hantverkare och privatpersoner, var centrala i projektet. Med användningstester av den befintliga lösningen av golvvärmeguiden fick vi större förståelse för deras behov och förutsättningar.
Vi la mycket omsorg på att arbeta fram ett flöde där vi med så få steg och hinder som möjligt för användaren ändå kunde uppnå största möjliga exakthet i utdata.
Vi designade en ny version av golvvärmeguiden (2.0) i en digital prototyp. Först i enklare wireframes i utforskandet av alternativa lösningar för att sen komplettera med UI-design efter input från användare för att göra den redo för utveckling.
Utvärderingen efter en andra omgång användartester gav en förbättrad kundupplevelse med betydligt högre CSAT (customer satisfaction score), från 50 till 70, jämfört med den utrsprungliga govvärmeguiden trots att vi tagit fram en i grunden mer komplex lösning för att uppnå ett mer exakt orderunderlag.
Vi har kompletta team som täcker allt från digital strategi och användarupplevelse till utveckling och test. Du får tillgång till erfarna designers och utvecklare som tillsammans med seniora projektledare ser till att du får ett smidigt och effektivt projektflöde.
Mer om team