Proof of Concept (PoC) är en viktig del i den digitala innovationsprocessen där man testar de tekniska och funktionella koncepten för en digital lösning i en verklig miljö innan den byggs i full skala. Detta för att röja undan tvivel och utvärdera om lösningen kommer att fungera så som man tänkt.
Om du inte ritar, testar och hämtar in verklig feedback för din innovation riskerar du att bygga en lösning som ingen behöver. Det är bättre att först investera 100 000 kr i nya insikter och ny kunskap under en månad än att slänga miljoner i sjön på något som ingen kommer att använda.
Om du inte vet om dina tänkta kunder kommer att tycka om eller behöva den tjänst eller produkt som du vill leverera kan vi hjälpa dig att ta ut den i verkligheten. Vi visar hur verktyget eller tjänsten är tänkt att fungera för en grupp potentiella användare. Vi samlar in feedback och tillräckligt med underlag för att visa om det är värt att gå vidare med idén utifrån upplevda värden, för- och nackdelar, utmaningar och betalningsvilja.
Läs caset: Ett säljrapporteringsverktyg baserat på Speech-to-text-AI som fick stående ovationer
Om du inte vet om dina tänkta kunder kommer att tycka om eller behöva den tjänst eller produkt som du vill leverera kan vi hjälpa dig att ta ut den i verkligheten. Vi visar hur verktyget eller tjänsten är tänkt att fungera för en grupp potentiella användare. Vi samlar in feedback och tillräckligt med underlag för att visa om det är värt att gå vidare med idén utifrån upplevda värden, för- och nackdelar, utmaningar och betalningsvilja.
Du får snabbt svar på om idén är genomförbar och har potential - magkänsla och gissningar slutar vi med här.
Vi har kompletta team som täcker allt från digital strategi och användarupplevelse till utveckling och test. Du får tillgång till erfarna designers och utvecklare som tillsammans med seniora projektledare ser till att du får ett smidigt och effektivt projektflöde.
Mer om teamVisualisera den tänkta lösningen i en klickbar prototyp som går att testa på verkliga användare för att kunna skapa en fantastisk användarupplevelse.
En första version av en tjänst eller ett verktyg som har de funktioner som krävs för att kunna användas av riktiga kunder och hämta in feedback för vidareutveckling.
Vi utforskar användarbehov, önskemål och beteenden för att ta rätt beslut i hur vi ska utveckla digitala produkter och tjänster som verkligen gör skillnad.