Optimering av digital prenumerationstjänst för köttlådor

Vi startade projektet med noggrant utformade användarstudier med hjälp av digitala prototyper för att förstå kundernas behov. Det gjorde det även tydligt för oss var flaskhalsarna i processen fanns och var kunderna upplevde osäkerhet i köpflödet. Testerna hjälpte oss att förenkla och förgylla den digitala upplevelsen.

  • Användningstest av nya användargränssnittslösningar
  • Interaktionsdesign (UX) i digital prototyp för ett digitalt köpflöde  
  • A/B-testning av nya användargränssnittslösningar (UI)

Våra lösningar baseras på de insikter som vi fick från vår användarstudie och inkluderade:

  • Anpassad UX/UI-design för att förenkla valprocessen av köttlådor, inklusive tydliggörande av Gårdssällskapets poängsystem.
  • Intuitiva kategorier och tydlig filtrering för att göra det enklare att välja olika alternativ för användarna.
  • Förbättrade produktkort med tydlig information om lådstorlek och innehåll.
  • En uppdaterad design av köpflödet för att göra den mer användarvänlig. Vi delade upp processen i tre steg och skapade tydliga CTA’s.
  • Smidigare navigering och anpassningsmöjligheter vid val av lådans innehåll.
  • Förbättrad användartillfredsställelse genom ett mer strömlinjeformat och tydligt köpflöde.
  • Optimering av digital prenumerationstjänst för köttlådor

    Enklare beställning av köttlådor.

    Läs mer

  • Digital stipendieansökan

    En digitaliserad process för stipendieanökan, både för sökanden och administratören.

    Läs mer

  • Skräddarsydd SaaS-lösning för att organisera och rapportera koldioxidutsläpp

    Skräddarsydd SaaS-lösning för att organisera och rapportera koldioxidutsläpp

    Läs mer